Гусенично-колісний екскаватор

Гусениці проти шин на будівництві Leave a comment

Є шинні та гусеничні варіанти практично всіх видів будівельної техніки. Невеликі машини, такі як навантажувачі з бортовим поворотом, використовують гумові шини для швидкого маневрування на робочих місцях. Їхні аналоги – компактні гусеничні навантажувачі. Також бувають колісні системи, що поєднують пневматичні шини та гусениці.

У більшої техніки для будівництва розподіл зберігається: і на шинному, і на гусеничному ходу бувають великі навантажувачі, екскаватори.

У чому різниця між гусеницями та гумою?

Тяга у пріоритеті

Основна відмінність полягає у розподілі ваги. Шини мають невелику пляму контакту з поверхнею. Вся вага машини та вантажу має стійко та рівномірно передаватися землі. Ця концепція називається “точка навантаження”, при якій маса розподіляється по чотирьох гострих точках. Що за точки?

Передача ваги оцінюється у кг/м2 (тиск). Повна маса ділиться між точками контакту кожної шини із землею і має розподілятися якомога однорідніше. Тому вузькі колеса мають меншу площу контакту та розподіляють більш високий тиск. І навпаки – ширші покривають великі ділянки та стикаються з меншим тиском.

Гусеничні машини мають набагато більшу площу контакту із землею. Це значно знижує передачу навантаження та допомагає навіть важкій техніці утримуватися на м’яких поверхнях, а не грузнути.

На твердих і рівних площах розподіл маси не є проблемою, оскільки зберігається стійкість. На м’якому, пухкому і сипучому грунті гусеничний транспорт виграє.

Зчеплення покришки VS гусениці

Тяга є критично важливою умовою у розумінні переваг різних варіантів. Існує показник, який називається “коефіцієнт зчеплення”. Коефіцієнт є співвідношення між доступною силою тяги (грунтові умови) і вагою, що діє на приводний блок (гусениця або шина). Формула має вигляд «тяга = (коефіцієнт зчеплення) x (вага на приводах)», і вона вимірюється у десятковому форматі, де 0,1 – майже повна відсутність тяги, а 1,0 – відмінне зчеплення.

Порівняння за коефіцієнтом

Можна подумати, що Г. забезпечуватимуть найкраще зчеплення з дорогою завжди, але це не так. Дивно, але Ш. перевершили їх у одних умовах, тоді як перші явно перемогли за іншими. А іноді жоден із способів пересування не показав високих результатів. Давайте подивимося на результати:

Тут ясно, що Г. чудові в умовах вологої та пухкої поверхні; вони навіть виступають трохи краще на льоду та снігу. Однак на дуже твердих поверхнях, таких як бетон та асфальт, сильно програють.

Умови на майданчику мають великий вплив на вибір виду машини. Тяга та загрози пошкоджень мають важливе значення, але також потрібно враховувати стабільність та мобільність.

Мобільність та стійкість

Машини на гумі мають велику перевагу перед гусеничними, коли справа стосується швидкості. Швидкість важлива, коли потрібно робити багаторазові поїздки на великі відстані, тому ви побачите тільки шинні варіанти навантажувача в гравійних кар’єрах та на ландшафтних роботах.

Мобільність – це більше, ніж швидкість. Мобільність включає здатність маневрувати в важкодоступних місцях. Тут зазвичай програми на гусеничному ходу мають значно більші можливості: їм доступні переміщення по колу і навіть з боку в бік.

Стабільність – ще один важливий фактор. Г. забезпечують велику площу контакту, а також низький центр тяжіння також працює на стійкість, що є плюсом для роботи на схилах.

Переваги колісного обладнання

Його економічну ефективність важко заперечити. Капітальні витрати на купівлю та оренду колісної техніки нижчі, ніж на придбання еквівалентного обладнання з гусеницями, через дорогу ходову частину, яка потрібна для другого виду. Також дешевше обходиться техобслуговування.

Найпростіше з точки зору транспортування. Така техніка може самостійно переміщатися між місцями роботи, тоді як гусениці вимагають тільки трейлера для перевезення та додаткового часу на розвантаження-навантаження.

Тривалий термін служби. Машини на гумі прослужать довше за рахунок більш щадного впливу на знос ходової.

Універсальність – це ще один фактор, який потрібно враховувати при погляді на стомлене гумою обладнання. Більшість шинних додатків можуть бути оснащені різним навісним обладнанням, що робить їх придатними для цілого ряду застосувань, від копання та риття траншей до посипання доріг та прибирання снігу.

Найпоширеніші колісні варіанти будівельних машин:

Екскаватори-навантажувачі
З бортовим поворотом
Фронтальні
Колісні екскаватори

Звертайтесь, наш менеджер підбере шини для будь-якої будівельної техніки.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *