Як були створені шини
Компанія Balkrishna Industries Ltd. (BKT) представила спеціально розроблену шину для трактора рекордної потужності, який нещодавно досяг швидкості 246 кілометрів за годину – JCB Fastrac.
За словами представників BKT, спеціально вдосконалена модель BKT Ridemax IT 696, встановлена на тракторі, здатна “витримувати швидкісні пробіги на швидкості понад 241 км/год”.
“У порівнянні з класичною шиною Ridemax IT 696, яка взята за основу, ця високошвидкісна версія зазнала значних змін, щоб відповідати вимогам випробування”.
До них відносяться зменшення блоків протектора для поліпшення стійкості та зменшення небажаного руху, а також внесено зміну у форму каркаса шини, щоб зробити її меншою і вужчою, що покращує аеродинаміку і дозволяє інтегрувати в неї два сталеві ремені. «Це також запобігло надмірному перегріву шини і зупинило зростання шини на високих швидкостях обертання», – кажуть представники BKT.
Також і «для подальшого поліпшення зчеплення» у складі шини використовується натуральний каучук.
Діліп Вайдья, президент BKT і директор з технологій, каже, що мета виробника покришок у цьому проекті «полягала в тому, щоб використовувати шину, вже наявну в нашому асортименті, і застосувавши наші know-how, зробити її придатною для екстремальних умов експлуатації, з якими стикається 5-тонний трактор із потужністю понад 1000 кінських сил.”
За словами Вайдья, BKT Ridemax IT 696 чудово підходить для застосування на високих швидкостях.
«Це ідеальна шина для промислового застосування з малюнком протектора, який підходить для асфальтованої дороги. Без зміни дизайну протектора ми зосередилися на конструкції корпусу та його з’єднаннях, щоб кінцевий продукт міг витримувати величезні навантаження, які створюють надвисокі швидкості, досягнуті трактором рекордної потужності JCB».
Скористайтеся також зручним підбором шин на JCB за типом та моделлю техніки.
Як модифікували трактор JCB
Ходова частина
Шасі засноване на серії Fastrac серії 4000 для підтримки низької ваги та зниження опору, але воно, як і раніше, дотримується дієти, щоб позбутися зайвих мас.
Багато основних компонентів поставляються з серії 8000 для важких умов експлуатації, оскільки міцність була ключовим фактором при проектуванні.
Двигун JCB 7,2-літровий шестициліндровий ком.
Уважні читачі помітять, що агрегат Agco, який використовується у виробництві Fastracs, був занедбаний, хоча використовувався стандартний готовий колінчастий вал разом із великою паливною системою Common Rail із модернізованими форсунками.
Твіки до блоку включають покращені сідла клапанів, збільшені шатуни та допоміжне охолодження поршня – все це розроблено, щоб упоратися зі збільшеною високою температурою.
Всі ці зміни зробили його здатним розвинути 1000 к.с., але для рекордної спроби він був набраний приблизно вдвічі, ясно вказавши, на що здатна машина; максимальний крутний момент 2500 Нм при 3500 об/хв.
Коробка передач
На виході Agco CVT, а на його місці – шестиступінчаста механічна коробка передач ZF, що зазвичай знаходиться у вантажівці та оснащена системою зчеплення з мокрим зчепленням.
Використання цієї трансмісії дало змогу інженерам отримати електронний контроль над передачею потужності та крутний момент на задню вісь.
Щоб отримати додатковий імпульс, замість того, щоб йти складним маршрутом об’єднання двох турбін, JCB прикріпив електричний нагнітач для роботи з існуючим турбонаддувом і дав проектувальникам повний контроль над тим, коли включається модуль зі змінною геометрією.
Навіть при використанні механічної коробки з коротким перемиканням вона все ще залишає двері відчиненими для турбо запізнення, щоб повзти і сповільнювати роботу машини.
Таким чином, нагнітач був налаштований на включення при включенні наступної передачі, а потім на виході з нього, коли турбіна починає обертатися зі швидкістю близько 3300 оборотів на хвилину, що обмежує ймовірність затримки.
Задній міст
Хоча JCB підкреслили, що це Fastrac у глибині душі, один кричущий недогляд у відділі ходової частини – відсутність повного приводу з усією потужністю, спрямованою на задній заблокований міст.
Це означає, що передня вісь тепер є центральним вузлом, що впав, схожим на вантажівку, щоб допомогти їй сісти на гудроноване шосе нижче, хоча лежачі поліцейські дійсно представляють серйозну проблему.
Задня вісь більше не виробляється і була із серії Fastrac 2000 року, тому що кутове робоче положення 5 градусів було ідеальним для розміщення карданних валів.
Відсутність заднього диференціала означає, що задні 28-дюймові шини BKT повертаються з однаковим оборотом, незалежно від того, що ви робите, що забезпечує круті повороти у вигляді човна, що дуже відрізняються від кермового керування Fastracs з чотириколісним приводом.
Проектування цільної осі було виключно для міцності, і в ньому брали участь деталі з різних виробничих ліній – півосі від моделей 8000, а приводна голівка була взята зі старої серії 3000.
Проставки були необхідні між осями та маточинами, щоб задні колеса працювали на одній лінії з передніми.
Зниження ваги було фактором для трактора, навіть диски були зменшені з 22 мм до 16 мм. Вага порожнього місця становить близько 5 т, тоді як стандартна серія 4000 – 7,5 т.
На машині немає ні зчіпки, ні зчеплення, проте JCB стверджує, що її можна встановити, оскільки вона використовує стандартний кожух осі.
Охолодження двигуна
Враховуючи те, що генерується так багато додаткової енергії, утримання двигуна від зварювання саме по собі стало однією з найбільших проблем, з якими зіткнулася молода команда розробників.
Пакети радіатора та масляний радіатор тепер знаходяться у двох кишенях по обидва боки модифікованої кабіни.
Передній спліттер призначений для спрямування повітря через колеса та капот в отвори очікування для охолодження цих зон.
Під капотом знаходяться три повітрозабірники: один для нагнітача, один для турбонагнітача та один безпосередньо на демпфері колінчастого валу.
Була встановлена бортова система опалення, щоб нагріти блок до 60 °C перед запуском, і все, що нижче за це, викликає його комковатість.
Він працює на стандартному дизельному паливі та має крихітний 10-літровий бак.
Всередині кабіни
Кабіна – це модель серії 4000, але вона була змонтована нижче, а її ширина була зменшена для обмеження опору.
Усередині – основне – це клітка для гоночних вантажівок, спроектована навколо містера Мартіна.
Одиночне гоночне сидіння Cobra змонтоване в центрі та оснащено шістьма точками, елементи управління розряджені, основні функції – єдине перемикання передач та гоночне кермо.
Невеликий екран пропонує індикацію швидкості та сигнальні лампи, а знайомі срібні педалі ножні JCB керують трактором.
Зчеплення має лише 30 мм ходу для перемикання гоночного стилю.
Проект розпочався в серпні 2018 року, і команда з монтажу JCB складалася з близько 10 молодих інженерів з усієї компанії, за зовнішньої допомоги спеціаліста з двигунів Рікардо, гоночної команди Williams, що допомагала з аеродинамікою, Delphi допоміг з паливними системами, а BKT зробили спеціальні дорожні шини.
Спроба рекорду зажадала двох прогонів, в середньому обидва результати було взято за результат.
Було ясно, що вітри швидкістю 24 км/год в Елвінгтоні, безсумнівно, перешкоджали етапу у відповідь і знижували кінцеву швидкість.
JCB було ясно, що їхня мета полягає в тому, щоб стати безперечним світовим рекордсменом з іншим пробігом у найближчому майбутньому, так що слідкуйте за цим. Документальний фільм Channel 4 про складання також знаходиться у розробці.